۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

مصادره اموال مغازه یک شهروند بهایی

تاریخ خبر: چهارشنبه 13 دی 1391 

صدور سه میلیارد و ششصد میلیون ریال جریمه نقدی برای اکبر پورحسینی شهروند بهایی ساکن سمنان
اکبر پورحسینی شهروند بهایی ساکن سمنان به پرداخت سه میلیارد و ششصد میلیون ریال جریمه نقدی و مصادره اموال مغازه اش محکوم شد.
بر اساس گزارشات رسیده به بخش حقوق بشر جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی،اکبر پورحسینی به همراه افراسیاب سبحانی در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه امسال از سوی مامورین وزارت اطلاعات سمنان بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه پانصد میلیون ریالی موقت آزاد شد. نامبرده به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در جامعه بهایی از طرف دادگاه انقلاب سمنان طی حکمی به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد و پرونده وی هم اکنون در مرحله تجدید نظر قرار دارد.
مامورین امنیتی در تاریخ نهم آذر ماه سال جاری به منزل ایشان مراجعه و سپس به مغازه عینک سازی وی رفته، اقدام به پلمب و بردن اجناس داخل فروشگاه به مکانی نامعلوم کرده اند.
بعد از پیگیری های مستمر از طرف پورحسینی به بهانه عدم ارائه برگه سبز گمرکی (مجوز ورود کالا از طریق گمرک) به مراجع ذیربط، وی به مصادره اجناس و پرداخت نقدی جریمه فوق الذکر محکوم شد.
قابل ذکر می باشد برگه سبز گمرکی طبق مقررات تعزیرات حکومتی فقط شامل افراد و یا شرکتهای بازرگانی می باشد که خود مستقیما اجناس مربوطه را وارد کشور کرده اند.
تاکنون تعداد زیادی از مغازه های بهائیان سمنان به طور غیر قانونی پلمپ و یا مجوزهای آنها ابطال شده و در بعضی موارد با شعار نویسی ضد بهائی، هتک حرمت و آتش زدن همراه بوده است.
پارس دیلی نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر