۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

دستگیری مجدد کشیش یوسف ندرخانی در آستانه کریسمس/دو گزارش حقوق بشری

تاریخ خبر: سه شنبه 5 دی 1391 
یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری مجدد کشیش یوسف ندرخانی
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» کشیش یوسف ندرخانی در آستانه روز کریسمس و سال نو مسیحی با یورش مامورین وزارت اطلاعات رشت دستکیر و به زندان لاکان منتقل شد.
روز شنبه ۲ دی ماه و در آستانه روز کریسمس مامورین وزارت اطلاعات کشیش یوسف ندرخانی که شهریورماه آزاد شده بود مجددا دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل کردند.
کشیش یوسف ندرخانی ۳۳ ساله و در سال ۱۳۸۸ به اتهام گرویدن به مسیحیت دستگیر شد. او در سال ۱۳۹۰ در دادگاه های ولی فقیه به اعدام محکوم گردید ولی با اعتراضات گسترده جهانی حکم وی تغییر یافت و پس از ۳ سال زندان در شهریور ماه امسال آزاد شد.
در حال حاضر علاوه بر کشیش یوسف ندرخانی ، کشیش بهنام ایرانی از اعضای هیئت رهبری کلیساهای ایران در زندان ندامتگاه کرج زندانی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری کشیش یوسف ندرخانی و ادامه بازداشت کشیش بهنام ایرانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان مداخله برای آزادی هموطنان مسیحی و پایان دادن به فشارها و ازیت وآزارها علیه ادیان و مذاهب مختلف در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۴ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۲
.............
احضار و تهدید افشین بایمانی در دومین روز اعتصاب غذا
افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به بند ۸ این زندان معروف به بند سپاه احضار و تهدید شد اگر به اعتصاب غذای خود پایان ندهد، عواقب بدی در انتظارش خواهد بود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، افشین بایمانی که از روز ۲ دی ماه در اعتراض به عدم درمان و شرایط غیر انسانی که از سوی مسئولین در موردش به اجرا در آمده دست به اعتصاب غذای ۵ روزه زده است، توسط بند ۸ زندان رجایی شهر معروف به بند سپاه (متعلق به وزارت اطلاعات) احضار و تهدید شد که اگر به اعتصاب غذای خود پایان ندهد، عواقب بدی در انتظارش خواهد بود.
گفتنی است، وی که به بیماری قلبی مبتلا می‌‎باشد از ابتدایی‌ترین اقدامات درمانی در زندان رجایی شهر کرج محروم است و بار‌ها تقاضای اعزام به مرخصی درمانی را به مسئولین ارائه داده که مورد موافقت قرار نگرفته است.
افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود "مهدی بایمانی" بازداشت و به اعدام محکوم می‌شود.
این حکم در دادگاه تجدید نظر به تایید می‌رسد، اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل میابد.
....
ادامه اعتصاب غذا و دارو رضا شهابی و وخامت حال وی در شب گذشته
اعتصاب غذا و دارو رضا شهابی که از روز ۲۵ آذر ماه آغاز گشته همچنان ادامه دارد و وی شب گذشته در پی افت فشار به بهداری زندان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی فعال کارگری زندانی که روز شنبه ۲۵ آذرماه به بیمارستان خمینی تهران اعزام شده بود، در پی بدرفتاری مامور اعزام و ممانعت از انجام آزمایشات ضروری اعلام اعتصاب غذا و دارو نمود.
این فعال کارگری اعلام کرده است خواهان اعزام به مرخصی درمانی و تنبیه مامور خاطی که وی را تهدید به ضرب و شتم نموده و توهین کرده می‌باشد.
همچنین شب گذشته در پی افت شدید فشار خون این فعال کارگری وی به بهداری زندان منتقل شده ولی پس از تست فشار خون که زیر ۱۰ بوده است، حاضر به تزریق سرم دارویی نمی‌شود و بداخل بند بازگردانده می‌شود.
رضا شهابی، فعال کارگری، عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و مسئول سابق واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش‌تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس و هم چنین به اتهام تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی نیز به پنج سال حبس محکوم شده بود وی همچنین در این حکم به ۵ سال ممنوعیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.
گفتنی است، حکم وی بتازگی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی تقلیل یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر