۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

بازداشت شهروند بهایی ساکن قزوین/پرونده سازی علیه پنج زندانی سیاسی

تاریخ خبر: دو شنبه27 آذر
ازداشت بهنام ممتازی شهروند بهایی ساکن قزوین
بهنام ممتازی شهروند بهایی ساکن قزوین توسط ماموران امنیتی بازداشت و کتب مذهبی و کامپیو‌تر شخصی وی ضبط گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، "بهنام ممتازی" شهروند بهایی ساکن قزوین شامگاه سه شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۱ پس از بازرسی منزل توسط ماموران امنیتی و ضبط کتب مذهبی و کامپیو‌تر شخصی بازداشت شد.
قابل ذکر است نامبرده روز بعد از دستگیری در دادسرای انقلاب قزوین تفهیم اتهام شد که در‌‌ همان محل هنگامیکه همسرش جهت پیگیری پرونده‌اش مراجعه کرده بود موفق به دیدار وی گردید.
............
پرونده سازی علیه پنج زندانی سیاسی کرد
پنج زندانی به نامهای احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان، جهانگیر بادوزاده و مصطفی علی احمد از سوی دادگاه انقلاب مجددا محاکمه خواهند شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند و در بازجویی های انجام گرفته علی رغم عدم وجود اقاریر ایشان پرونده ای در خصوص ارتباط با رسانه های بیگانه، ارتباط با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر و ارتباط با گروه های حقوق بشری بازگشایی شد.
زندانیان مذکور در طول دو ماه گذشته از هرگونه ارتباط با خانواده و وکلای خود محروم بوده و در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد تهدید، تحقیر و بدرفتاری قرار گرفتند.
بر اساس آخرین گزارشات رسیده، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمد نیز به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند و تنها احمد تمویی به دلیل نامعلومی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده و جلسه اول محاکمه وی نیز برگذار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر