۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

کشیش مسیحی با لباس زندان جهت مداوا به بیمارستان انتقال یافت !

دوشنبه, 11 دی 1391

« ورویر آو.انسیان» از کشیشان کلیسای ایران در حالی که لباس زندان بر تن داشت بهمراه تعدادی از ماموران زندان جهت مداوا و عمل دیالیز به بیمارستان تخصصی اعزام و پس از آن مجددن به بازداشتگاه زندان اوین منتقل شد.


به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، کشیش «ورویر آوانسیان» از ایرانیان ارامنه مسیحی جهت انجام عمل دیالیز از بازداشتگاه زندان اوین به بیمارستان انتقال یافت .
« ورویر آوانسیان » در حالی که چند مامور زندان وی را همراهی می کردند، و در شرایطی که هوا به شدت سرد بوده بدون هیچ پوشش گرم کننده و در حالی که فقطلباس زندان ! برتن داشت به بخش مرکز فوق تخصصی شهید هاشمی نژاد منتقل و پس از انجام عمل دیالیز مجددن به بازداشتگاه زندان اوین بازگشت.
وی همچنین در حین انجام مراحل عمل دیالیز اجازه یافت تا به مدت کوتاهی در حضور مامورین با همسرش « ریما » نیز دیدار کند.
به گفته شاهدان عینی، این کشیش و روحانی مسیحی که بیش از 17 سال عمر خود را صرف خدمات روحانی به کلیساهای ایران کرده و به شدت نیز بیمار می باشد، جهت مداوا و عمل دیالیز با وضعیتی همانند مجرمان و با لباس متهمین برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت!
این در حالی است که چندی پیش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامیمحیط زندانهای ایران را همچون هتل توصیف کرده و گفته بود جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر کشورها حتا برای مجرمان هم شأن و منزلت قائل است !
کشیش « ورویر آوانسیان » در حالی با ظاهر و لباس یک فرد زندانی توسط ماموران زندان به بیمارستان انتقال یافته که از سوی مسئولان امنیتی و قضایی تاکنون علت و دلایل بازداشت ایشان هنوز مشخص نشده است.
منابع خبری همچنین شرایط جسمی این کشیش مسیحی 60 ساله را با توجه به سوابق بیماری اش رضایت بخش ندانسته و گزارش شده که تداوم بازداشت ایشان با توجه به شرایط فعلی بازداشتگاهها و زندانها می تواند برای سلامتی ایشان بسیار خطرناک باشد.
کشیش « ورویر » در حال حاظر به دلیل کسالت و بیماری شدید قلبی و جراحی‌های بسیار که تاکنون انجام داده است خود را از سمت کشیش ی مدتها پیش بازنشست کرد. وی همچنین بدلیل دیابت و از کارافتادگی کلیه هایش در روزهای یکشنبه ، سه شنبه ، و پنجشنبه هر هفته نیاز به انجام عمل دیالیز در بیمارستان تخصصی کلیوی هاشمی نژاد دارد.
لازم به یادآوری است که کشیش « ورویر آوانسیان » در روز پنجشنبه مورخ 7 دی ماه 1391 برابر با ( 27 دسامبر 2012) بهمراه 50 تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان ساکن تهران، که به مناسبت زاد روز تولد عیسای مسیح - كریسمس- و سال نو میلادی به منظور دعا و شكرگذاری و پرستش در خانه ای واقع در منطقه شمالی تهران گردهم آمده بودند، با یورش و دخالت ماموران امنیتی بازداشت شد وی سپس از آنجا به مکان نامعلومی انتقال یافت . ( بیشتر بخوانید – لینک)
همچنین بر اساس گزارشهای رسیده به «محبت نیوز»، پس از بازداشت این کشیش هنرمند مسیحی و انتقال ایشان به مکان نامعلوم، فردای آن روز ، جمعه 8 دی ماه (28 دسامبر) به کشیش « ورویر » اجازه داده می شود تا به مدت یک دقیقه و بطور محدود با منزل خود تماس گرفته و فقط خبر سلامتی خود را به خانواده اش بدهد، وی گویا قادر نبوده تا توضیح بیشتری در خصوص وضعیت سلامت و یا محل نگهداری خود، در این مکالمه تلفنی به همسر خود بدهد.
در روز شنبه مورخ 9 دی ماه ( 29 دسامبر 2012) یکی از ماموران زندان اوین با منزل کشیش ورویر تماس گرفته و ضمن گفتگو با همسر ایشان از وی می خواهد تا داروهای مورد نیاز کشیش ورویر را به محل زندان اوین بیاورد . خانم « ریما » همسر کشیش ورویر نیز پس از عزیمت به محل زندان اوین و تحویل داروها، به ماموران زندان اعلام کرد که در صورت وقوع هرگونه پیش آمدی مسئولیت جان و سلامت همسرش برعهده مسئولین زندان و مقامات امنیتی خواهد بود.
لذا نظر به اینکه تاکنون دلیل خاصی برای بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان» مشخص نشده و صرف اینکه وی در یک گردهمایی ویژه مسیحیان که بمناسبت جشن کریسمس – زاد روز عیسای مسیح – شرکت داشته، نمیتواند برای یک کشیش مسیحی جرم تلقی گردد ؛ از عموم مسیحیان و کلیساها در سراسر جهان تقاضا داریم تا برای رفع سوتفاهمات و سلامت ایشان و آزادی هر چه سریعتر این کشیش هنرمند « ورویر آوانسیان » در دعا باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر