۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

امریکا پرونده کشیش ایرانی امریکایی بازداشت شده را پیگیری می کند


جمعه, 01 دی 1391

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، اعلام کرد که از بازداشت یک کشیش ایرانی- آمریکایی در ایران اطلاع دارد و واشینگتن با خانواده این زندانی در تماس است.

به گزارش « محبت نیوز» رادیو اروپای آزاد به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۳۰ آذر در کنفرانس خبری خود که گفت مقام‌های آمریکایی «از این پرونده اطلاع داشتند» اما به گفته ایشان بخاطر «ملاحظات خصوصی» نمی‌توانستند جزییات بیشتری ارائه دهند.
همسر و وکلای سعید عابدینی کشیش ایرانی‌-آمریکایی می‌گویند او در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشته است، از حدود سه ماه پیش بازداشت شده است و هنوز رسمن هیچ اتهامی به او اعلام نشده است.
تلویزیون آمریکایی فاکس‌نیوز روز چهارشنبه ۲۹ آذر گزارش داد سعید عابدینی ۳۲ساله که نوکیش مسیحی و شهروند آمریکاست و با همسر و دو فرزندش در آمریکا زندگی می‌کرده است، در جریان یکی از سفرهای مکررش به ایران بازداشت شده است.
"سعید عابدینی" از نوکیشان مسیحی است که سالها پیش در ایران به مسیحیت گرویده بود .
به گفته همسر و وکلای این کشیش ایرانی‌آمریکایی، نیروهای حکومتی اتوبوس حامل وی را  پس از ورود به ایران از مرز ترکیه، دستور توقف داده و پس از شناسایی ایشان  پاسپورت وی را ضبط و خود وی را نیز مورد بازجویی شدید قرار دادند.
او از ۵ مهر ماه امسال در زندان اوین در حبس بوده است و در حال حاضر منتظر برگزاری دادگاه خود است.
سازمان‌های مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی در سال‌های گذشته به دفعات درباره نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران هشدار داده اند و ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر