۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

وخامت حال جسمانی یکی از نوکیشان مسیحی در زندان شیراز



نوکیشان مسیحی زندانی در بند عبرت زندان "عادل آباد" شیراز در شرایط خوبی قرار ندارند و از بیماری و وضعیت نامساعد جسمانی رنج می‌برند.

به نقل از گزارشگران « محبت نیوز» ، "وحید حکانی" یکی از زندانیان نوکیش مسیحی است که با تایید پزشک زندان، احتیاج به عمل جراحی فوری به دلیل خونریزی دستگاه گوارشی دارد، اما مسئولان زندان و دستگاه قضایی استان فارس تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی وضعیت جسمانی این زندانی وخیم گزارش شده است.
متاسفانه زندانیان "بند عبرت" این زندان، که مختص به زندانیان عقیدتی است از حداقل امکانات و هواخوری محروم بوده و این مساله باعث ایجاد بیماری‌های روحی و جسمی برای آنان شده است .

این زندانیان به دلیل برخوردهای امنیتی و نحوه انتقال آنها به مراکز درمانی که با دست‌بند و پابند همراه با رفتارهای تحقیرآمیز صورت می‌گیرد؛ با وجود داشتن بیماری، رغبتی به درمان نشان نمی‌دهند.
وحید حکانی و سه نوکیش مسیحی دیگر به نام‌های "مجتبی سیدعلاالدین حسین"، "محمدرضا پرتویی (كوروش)"و "همایون شکوهی" درتاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۰ ( برابر با ۸ فوریه ۲۰۱۲) هنگامی که برای دعا و نیایش در یک کلیسای خانگی جمع شده بودند، توسط ماموران امنیتی بهمراه تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی دستگیر و با اتهام شركت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی روانه زندان شده‌اند.
بر اساس این گزارش با وجود آنکه بیش از یکسال از بازداشت این زندانیان می‌گذرد، این افراد در بلاتکلیفی و انتظار نتیجه رای دادگاه می‌باشند.
رژیم اسلامی ایران سال‌هاست زندانیان عقیدتی و سیاسی را با ایجاد محدودیت تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داده و باعث ابتلا آنان به بیماری‌های گوناگون می‌گردد و با مانع تراشی و اخلال در مداوای آنها، شرایط را برای این زندانیان هر روز سختر از گذشته می‌نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر