۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

مسیحیت در ایران اسلامی و عواقب آن


آخرین گزارش ها از فعالان آزادی ادیان در ایران حاکی است در ایران ۱۳ مسیحی پروتستان هنوز در زندان هستند.
کلیسای جنت آباد در تهران در ۱۹ ماه مه ۲۰۱۲ به دلیل دعا خواندن به زبان فارسی بسته شد که نشان می دهد نظام حاکم از هر گونه امکان آشنایی مردم با انجیل  هراسان است و جلوی آن را می گیرد.
آن گونه که محبت نیوز گزارش داده بود نزدیک به ۲ سال پیش در اوریل ۲۰۱۰ یک مسیحی به نام علی گلچین در ایران دستگیر شد آن هم به این اتهام که تعداد زیادی انجیل داشته است.
آقای گلچین بعد از اینکه چندین بار آزاد و دوباره دستگیر و با دادن وثیقه های بالا دوباره آزاد شد بالاخره از ایران فرار کرد.

مثال دیگر یوسف ندر خانی است که در سن ۱۹ سالگی مسیحی شد وگفته شد به این کشیش مسیحی در زندان فشار آورده بودند که با خواندن و مطالعه کتاب (بشارت عهدین) که نوشته ملا محمد صادق و تحت تأئید- آیت الله بروجردی در سال ۱۹۵۷ میلادی است دوباره به اسلام برگردد.
کمی بعد از آزادی ندر خانی در ۸ سبتامبر ۲۰۱۲کشیش آمریکائی ایرانی سعید عابدینی دستگیر شد.
او مدتی مسئول چندین کلیسای خانگی در ایران بود که در حال حاضر به ۸ سال زندان محکوم شده است.
نماینده اقلیت آشوری در مجلس اسلامی که(یوناتان بت کلیا) نام دارد ،در دسامبر ۲۰۱۲ علنا سایت های حاکمیت ایران علیه اقلیت های مسیحی انتقاد کرده بود.
در ۱۵ سبتامبر ۲۰۱۲ شبکه خبر مسیحیان ایران گزارش داده بود که در کلیسای شمعون غیور شیراز به مسیحیان دیگر اجازه غسل تعمید داده نمی شد.
قابل ذکر است که غسل تعمید یکی از مهم ترین آئین های مسیحیت است در واقع مسیحیت بدون غسل تعمید وبدون بشارت معنای خود را از دست می دهد.گفته شده که یک مأمور دولت مرتب به کلیسای شمعون غیور سر کشی می کند و مصمم است که به قول خودش پای مسیحیان را از کلیسا قطع می کند.
صادق فیضی دولت آبادی
مدافع حقوق مسیحیان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر