۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

300 روز از دوره محکومیت 8 ساله کشیش سعید عابدینی گذشت













(سیصد)  روز از دوره محکومیت 8 ساله سعید عابدینی کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا که بخاطر اعتقادات مسیحی اش در زندان اوین بسر می برد گذشت.

به گزارش « محبت نیوز» حدود یک سال پیش مأموران اطلاعات جمهوری اسلامی به خانۀ پدری کشیش سعید عابدینی در تهران هجوم برده و او را تنها بخاطر ایمان و باورهای مسیحی اش بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.

به گزارش واشنگتن دی سی و بنا برگفتۀ جردن سکول، از مرکــز قـــانون و عدالت آمــریکا   (ACLJ) که پرونده قضایی این کشیش مسیحی را پیگیری می کند گفته است: " او بخاطر ایمانش تحت محاکمۀ دروغین قرار گرفت و به حبس طولانی مدت ( 8 سال ) در زندان بدنام اوین محکوم شد. او مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت که منجر به خونریزی داخلی شد که نیاز به درمان پزشکی داشت."



کشیش سعید عابدینی از آسیب و جراحتی که در شکمش بوجود آمده بود رنج می برد و برای مدتی نیاز به رسیدگی و درمان پزشکی داشته است. بر اساس گزارشات رسیده در 20 جولای 2013 ، وی را برای درمان به بیمارستان خصوصی در تهران منتقل کردند و برای اولین بار توسط پزشک معاینه و سپس دستور داده است که بخاطر جراحت های ناشی از کتک های نگهبانان زندان، باید تحت درمان قرار گیرد.

کشیش سعید 33 مقیم  آمریکا که در ایران دوران محکومیت هشت ساله خود را به خاطر اعتقادش به مسیحیت طی می‌کند،  در دو نوبت به بیمارستانی خارج از زندان برده شد و بدون اینکه تحت درمان قرار گیرد دوباره به زندان برگردانده شد. این بار، معلوم شد که مقامات، اعتراضات بین المللی را در مورد مراقبت های پزشکی شنیده اند.

نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی در گفتگویی با مرکز قانون و عدالت آمریکا گفته است : " از تک تک شما سپاسگزارم که دعا کردید ، نامه نوشتید، دادخواست امضا کردید، با مقامات دولتی تماس گرفتید، مسابقۀ دو به نفع سعید برگزار کردید ، توئیت کرده اید و داستان سعید را به اشتراک گذاشتید. از تمام مقامات دولتی در سراسر دنیا نیز تشکر می کنم که برای همسر من ایستاده اند. دولت ایران درخواست های شما را شنیده است. خیلی دلگرم شده ام از اینکه سعید بالاخره تحت درمان قرار گرفته است اما با اینحال جنگ هنوز تمام نشده است. 300 روز به سختی گذشته است ، 300 روز است که سعید فقط بخاطر اینکه عیسی مسیح را دوست دارد خیلی راحت شکنجه شده است. امیدوارم که جمهوری اسلامی کاری عادلانه و شرافتمندانه انجام دهد و سعید را آزاد کند".

ACLJ اظهار کرد: "خوشحال هستیم از اینکه مقامات ایرانی این گام مهم را انجام داده اند و کشیش سعید را دیگر از درمان پزشکی مورد نیاز محروم نکردند".

این گروه افزود: "امیدواریم که رژیم ایران گامی فراتر برداشته و پروندۀ سعید را در دادگاه فرجام، منصفانه و بی طرفانه بررسی کند و اشتباهات خود را بدین گونه تصحیح کند، در حال حاضر پروندۀ او در این دادگاه بلاتکلیف است. بررسی منصفانه و عادلانه باید به این تصمیم بیانجامد که نگه داشتن کشیش سعید در زندان، نقض شدید قانون اساسی ایران و تعهدات بین المللی خود است."

درحالیکه کشیش سعید تحت درمان پزشکی قرار گرفته است اما با اینحال او هر روزه با زندانی شدن غیرقانونی خود بهای ایمان مسیحی اش را می پردازد.

ACLJ گفت: "امیدواریم که این اخبار اخیر از تهران حاکی از این باشد که کشیش سعید – شهروند امریکایی – در روزها و هفته های آتی تحت درمان قرار گیرد. و مهمتر از هر چیز امید داریم که مقامات ایرانی کشیش سعید را آزاد کنند تا به امریکا برگردد و تحت حمایت و مراقبت خانواده اش توان خود را باز یابد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر