۱۳۹۱ آبان ۲۱, یکشنبه

اعزام فؤاد خانجانی، دانشجوی محروم از تحصیل بهائی به بیمارستان جهت درمان

تاریخ خبر: شنبه 20 آبان 1391 

فؤاد خانجانی، دانشجوی محروم از تحصیل بهائی و زندانی عقیدتی به همراه چند مأمور برای درمان به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ، فؤاد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی و زندانی عقیدتی زندان رجائی شهر کرج از نوعی کیست در ناحیه شکم رنج می‌برد که هنگام فعالیت موجب درد و خونریزی از ناف وی می شود. با وجود آن که از مدت ها پیش تمام مجوزهای اعزام این زندانی عقیدتی به بیمارستانی مجهز در خارج از زندان صادر شده تا وی مورد عمل جراحی قرار گیرد، ولی مسئولین زندان از اعزام وی خودداری به عمل می آوردند.
این دانشجوی محروم از تحصیل بهائی که نیاز به جراحی داخلی فوری دارد پس از چند ماه تلاش، موفق به جلب دستور بهداری و اخذ مجوز دادستان برای اعزام به بیمارستان شده بود ولی روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه سال جاری به بیمارستانی اشتباه اعزام شده و به همین دلیل مسئولین بیمارستان از بستری کردن وی امتناع کرده بودند.
وی در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحد تأیید شده است.
پدربزرگ فؤاد خانجانی نیز، جمال‌الدین خانجانی یکی از مدیران جامعهٔ بهائی است که در حال سپری کردن محکومیت ۲۰سالهٔ خود در زندان رجائی شهر کرج می‌باشد.
این دانشجوی محروم از تحصیل، پیش‌تر به علت اعتقاد به دیانت بهائی از سازمان مدیریت صنعتی در اصفهان اخراج شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر