۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

فوت ناگهانی وبلاگ نویس جوان در اثر ضرب و شتم در زندان اوین

تاریخ خبر: پنجشنبه 18 آبان 1391 

بر اساس گزارش رسانه های خبری، ستار بهشتی وبلاگ نویس 35 ساله که روز هفتم آبان ماه توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود به علت ضرب و شتم هنگام بازجویی جان خود را از دست داده است.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، بر اساس گزارش های موجود، این وبلاگ نویس جوان که روز هفتم آبان ماه در منزل مسکونی اش واقع در رباط کریم توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود، به علت عوارض ناشی از ضرب و شتم بسیار شدید هتگام بازجویی جان خود را از دست داده است.

ماموران امنیتی به خانواده این زندانی سیاسی اعلام کرده اند که آقای بهشتی به علت بیماری قلبی جان خود را از دست داده و «در صورت انتشار خبر فوت این زندانی سیاسی و مصاحبه با رسانه های خبری به شدت با ایشان برخورد خواهد شد».

این در حالی است که بنا به گفته تارنمای کلمه، برخی از زندانیان بند 350 اوین که آقای بهشتی یک شب را در آنجا سپری کرده بود تاکید کرده اند که «وی در بازجویی ها به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و آثار کبودی و شکنجه بر تن و صورت و سر این زندانی سیاسی مشهود بوده است».

به گفت خانواده این زندانی سیاسی، آقای بهشتی پیش از بازداشت از نظر جسمانی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشته و احتمال فوت این زندانی سیاسی در اثر هرگونه بیماری طی مدت کوتاه بازداشت به کلی مردود می باشد.

مرگ مشکوک آقای بهشتی چندمین مورد قتل خاموش زندانیان سیاسی در زندان های جمهوری اسلامی می باشد. اسفندماه سال 87 نیز امیدرضا میرصیافی فعال فرهنگی و وبلاگ نویس زندانی زندان اوین تهران که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبران جمهوری اسلامی» به دو سال زندان محکوم شده بود، با دلایلی مشابه جان خود را از دست داد. علیرغم ادعای مقامات مسئول مبنی بر اینکه آقای میرصیافی به علت افت فشار در بیمارستان لقمان تهران فوت کرده است، اما شواهد و وضعیت ظاهری جسد این وبلاگ نویس جوان حاکی از ضرب و شتم و ضربه مغزی آقای میرصیافی بود. با گذشت چهار سال از قتل آقای میرصیافی و شکایت خانواده وی از مقامات وقت زندان اوین تهران، پرونده این شکایت همچنان بدون هیچ اقدام خاصی از سوی مراجع قضایی مفتوح بوده و هر دو وکیل این پرونده، آقایان عبدالفتاح سلطانی و محمد علی دادخواه نیز در زندان به سر می برند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر